Az iskolaügy az egész társadalmat érinti

2010. szeptember 12.
Ossza meg ismerőseivel!

    Török Ferenc, a Fidesz-KDNP polgármester-jelöltje úgy véli, hogy a társadalom egyik legfontosabb alapja a kiművelt emberfő, ezért is tartotta fontosnak, hogy konzultáljon a helyi pedagógus társadalommal.

    „Kalocsa olyan iskolaváros, amely hosszú évszázadokon keresztül rangot vívott ki magának. Az elmúlt években a pedagógusok sokszor mostoha körülmények között is kiváló munkát végeztek, olyan eredményeket, sikereket értek el, amit sokan megirigyelhetnek. Ezért tartottam fontosnak, hogy a jelenlévők az oktatásért felelős államtitkártól kapjanak információkat a kormány azon rövid és hosszú távú elképzeléseiről, amelyek a jövőben jelentősen befolyásolják az oktatásügyet.” – mondta el Török Ferenc, aki elutasította azon vádakat, mely szerint, ha a választópolgárok akaratából és megtisztelő bizalmából vezetheti a várost, akkor elbocsátja a közalkalmazottak nagy részét és csökkenti az iskolák számát és egyes intézményeket visszaad a megyének.

    „Jómagam is tanárember lévén távol áll tőlem, hogy ilyeneket gondoljak, sokkal közelebb áll hozzám az, hogy Kalocsa újra magas szintű iskolavárossá váljon, amelyhez szükségünk lesz a kormányzat támogatására, amelyre minden lehetőségünk adott.” – hangsúlyozta Török Ferenc.

    Hoffmann Rózsa szerint a magyar társadalom végre ráébredt arra, hogy az iskolaügy már régen nem a pedagógusok magánügye, hanem mindannyiunké.

    „Ami az iskola falai közt történik olyan lesz a holnapunk.” – mondta el az államtitkár, aki szerint a magyar iskola az egyik büszkeségünk lehetne, hiszen nagyon sokáig az volt, ezért a kormányzat egyik alapfeladata ismét azzá tenni. Véleménye szerint az iskolára nem szolgáltató intézményként kellene tekinteni.

    „Az iskola egy közszolgálatot teljesítő pedagógiai intézmény, ahol a hivatásukat szerető, azt gyakorló és erre felkészített és képzett pedagógusok hivatásszerűen végzik az egyik legszebb munkát, az embernevelés munkáját.” – hangsúlyozta az államtitkár, aki elmondta, hogy nem reformokat kívánnak végrehajtani.

    „A magyar oktatásban lényeges kérdésnek azt tartjuk, hogy azokra az értékekre, azokra az erősségekre építsünk, amelyek már bizonyították a történelem során, hogy jók. Ezeket kell átültetnünk a 21. század körülményei közé. Jelenleg egy hagyományokból táplálkozó, korszerű, modern iskolarendszer építésén fáradozunk.”

    Hoffmann Rózsa előadásában kitért az elmúlt nyolc év hibáira, amelynek egyik sarkalatos pontja, hogy a nevelő pedagógiát igyekeztek száműzni az iskola falai közül. Több olyan jogszabály is született, ahol felborult a jogoknak és a kötelességeknek a harmóniája, amely gyakran a normaszegőknek kedvezett.

    „Azt a pedagógust, aki nevelni próbált és ennek érdekében követelt is, azt meghurcolták és pellengérre állították. Az elmúlt időszakban nagyon sokan elhagyták a tanári pályát, elbátortalanodtak azok, akik a jóra, szépre, igazságosra próbálták nevelni a gyermeket.” – mondta az államtitkár, aki szeretné a jövőben ismét tekintélyében megerősíteni a pedagógusokat, amellyel az anyagi elismerés is együtt jár.

    Bővebb tudósítást a Kalohírek oldalán olvashat.